За да говорим за безопасност на личните данни, трябва първо да започнем с физическата сигурност на тези данни.
Контролира ли се физическия достъп на външни лица до помещенията в които се обработват и съхраняват документите ви?
Имате ли здрави (метални) врати, сигурни ключалки, решетки на прозорците (ако сте на нисък етаж разбира се), СОТ, камери?
Документите ви подредени ли са „услужливо“ на рафтове пред очите на всички посетители или са в метални заключващи се архивни шкафове? Кой има ключове за тях?
Екраните с досиетата обърнати ли са към стената? Или всеки клиент седнал на канапето в ъгъла може да си чете спокойно от екрана?
Старите документи – унищожавате ли ги с нарязване или ги „мятате“ с кашоните в ЕКО коша за хартия пред офиса?
Това не е НОВО издевателство над „малкия бизнес“ от Регламента.
Това се нарича Здрав разум. И трябваше да го правите и до сега.