На сайта на Главна инспекция по труда /ГИТ/ има доста обяснения и тълкувания, включително секция въпроси и отговори.
Повечето въпроси вече сме ги разглеждали, но има и няколко все още не достатъчно ясни на „широката“ публика.
Първият е: какъв електронен подпис става за подаване на декларацията онлайн?
1. Фирмен електронен подпис.
2.Личен електронен подпис на собственик, управител, председател или друг законен представител.
Вторият е: Сега нямам наети работещи/ замразил съм фирмата, уволних всички в началото на годината и т.н/
Трябва ли да подавам декларация?
1. Декларацията е за 2009г. Ако сте имали наети лица – трябва да я подадете.
2. Ако сте ООД и сте двама съдружници без работници за 2009 – също трябва да я подадете.
3. Ако сте ЕООД /един съдружник/ или ЕТ без други наети лица за 2009г. – НЕ сте длъжен да я подавате.
Предполагам с наближаване на крайния срок – 30 Юни 2010 въпросите и съответно отговорите
от инспекцията ще се увеличат.
Ние като служба по трудова медицина няма да чакаме крайния срок за подаване на декларациите на нашите клиенти. Не е добре да се работи под натиска на времето.